Menu

Filter op
content
PONT Data&Privacy

0

Artikel 2.14e Klachtenprocedure

  • 1

    Iedere bedrijfsarts beschikt over een klachtenprocedure als bedoeld in artikel 14, tweede lid, onder h, van de wet, waarmee de werknemer de gelegenheid wordt geboden een klacht in te dienen.

  • 2

    De klachtenprocedure is kenbaar voor de werknemer en bevat in ieder geval een beschrijving van de wijze waarop:

    • a.

      het ontvangen, onderzoeken en beoordelen van de klacht verloopt;

    • b.

      een beslissing over de klacht wordt genomen, en

    • c.

      wordt verzekerd dat eventuele naar aanleiding van de beslissing over de klacht genomen maatregelen worden uitgevoerd.

  • 3

    Een onderzoek naar een klacht wordt zorgvuldig uitgevoerd.

  • 4

    De indiener van een klacht wordt:

    • a.

      geïnformeerd over de ontvangst van de klacht;

    • b.

      geïnformeerd over de voortgang van de behandeling van de klacht;

    • c.

      met redenen omkleed medegedeeld tot welk oordeel het onderzoek van de klacht heeft geleid en welke beslissing is genomen, en

    • d.

      indien van toepassing, medegedeeld binnen welke termijn maatregelen waartoe besloten is, worden gerealiseerd.

  • 5

    Het ontvangen, onderzoeken en beoordelen van, en het beslissen over de klacht vindt plaats door niet bij de klacht betrokken personen.

Informatie geldend op 03-06-2020

Overzicht van wijzigingen voor dit artikel

(03-06-2020)

Ontstaansbron

Inwerkingtreding

Datum van inwerking- treding

Terugwerkende kracht

Betreft

Ondertekening

Bekendmaking

Kamerstukken

Ondertekening

Bekendmaking

Opmerking

01-07-2017

nieuw

08-06-2017

Stb. 2017, 255

08-06-2017

Stb. 2017, 254

Inwtr. 1

Opmerkingen

  • 1) Treedt in werking op het tijdstip waarop de Wijzigingswet Arbeidsomstandighedenwet (Stb. 2017/22) in werking treedt.