Iedere bedrijfsarts beschikt over een klachtenprocedure als bedoeld in artikel 14, tweede lid, onder h, van de wet, waarmee de werknemer de gelegenheid wordt geboden een klacht in te dienen.
De klachtenprocedure is kenbaar voor de werknemer en bevat in ieder geval een beschrijving van de wijze waarop:
het ontvangen, onderzoeken en beoordelen van de klacht verloopt;
een beslissing over de klacht wordt genomen, en
wordt verzekerd dat eventuele naar aanleiding van de beslissing over de klacht genomen maatregelen worden uitgevoerd.
Een onderzoek naar een klacht wordt zorgvuldig uitgevoerd.
De indiener van een klacht wordt:
geïnformeerd over de ontvangst van de klacht;
geïnformeerd over de voortgang van de behandeling van de klacht;
met redenen omkleed medegedeeld tot welk oordeel het onderzoek van de klacht heeft geleid en welke beslissing is genomen, en
indien van toepassing, medegedeeld binnen welke termijn maatregelen waartoe besloten is, worden gerealiseerd.
Het ontvangen, onderzoeken en beoordelen van, en het beslissen over de klacht vindt plaats door niet bij de klacht betrokken personen.
(03-06-2020)
Datum van inwerking- treding |
Terugwerkende kracht |
Betreft |
Ondertekening |
Bekendmaking |
Kamerstukken |
Ondertekening |
Bekendmaking |
Opmerking |
nieuw |
08-06-2017 |
08-06-2017 |
Opmerkingen
1) Treedt in werking op het tijdstip waarop de Wijzigingswet Arbeidsomstandighedenwet (Stb. 2017/22) in werking treedt.