Menu

Zoek op
rubriek
Data&Privacyweb
0

DHL stopt met Facebook en Twitter vanwege privacy

DHL gaat geen gebruik meer maken van social media zoals Facebook en Twitter om met klanten te communiceren. Het koeriersbedrijf geeft aan dit te doen vanwege de bescherming van persoonsgegevens van klanten.

Informatiebeveiliging Nederland 13 jun 2022

Nieuws-persbericht

Nieuws-persbericht

“We stoppen met Twitter omdat we de veiligheid van jouw persoonsgegevens niet kunnen waarborgen als er een datalek ontstaat”, schrijft DHL op Twitter.

Niet-thuis melding

“Goedemiddag, mijn excuses dat jouw pakketje niet geleverd is. Helaas maken wij sinds kort geen gebruik meer van social media, dit in verband met bescherming van jouw persoonsgegevens”, aldus DHL aan een klant op de microbloggingdienst. “Hoi, wat vervelend dat je onterecht een niet-thuis melding hebt gehad. We kijken graag met je mee, maar niet meer via onze socialmedia-kanalen om de veiligheid van jouw persoonsgegevens te waarborgen”, luidt de reactie van DHL aan een andere klant.

Telefonisch of via de chat

“Wij hebben helaas niet meer de bevoegdheid om de vragen op social media te behandelen. Dat omdat Twitter en Facebook niet het eigendom van DHL zijn, waardoor wij de veiligheid van jouw gegevens niet kunnen garanderen”, legt DHL eveneens op Twitter uit aan een klant. Het bedrijf verzoekt klanten om voortaan telefonisch of via de chat contact op te nemen.

Artikel delen

Reacties

Laat een reactie achter

U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.